Eat4Health
Συνταγές από όλο τον κόσμο!

Πως επηρεάζει την υγεία σας το νερό και το αλκοόλ

  • Eat4health
  • on 17 Φεβρουαρίου 2022
  • Likes!
κατανάλωση νερού
Eat4health

Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, που δεν πρέπει να παραβλέπετε για να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή, είναι η κατανάλωση αρκετής ποσότητας νερού αλλά και η επιλογή υγιεινών ποτών.

Πολλά αναψυκτικά, συμπεριλαμβανομένων των στιγμιαίων ροφημάτων σε σκόνη και της ζεστής σοκολάτας, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Τα τρόφιμα και τα ποτά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη είναι συχνά υψηλά σε θερμίδες. Καταναλώνοντάς τα συχνά, μπορεί να αυξηθεί το σωματικό σας βάρος.

Ορισμένα ενεργειακά ποτά είναι πλούσια σε ζάχαρη και καφεΐνη. Ο έλεγχος των διατροφικών ετικετών στα αναψυκτικά, όπως οι χυμοί φρούτων και τα ανθρακούχα ποτά, μπορεί να σας βοηθήσει να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές.

Ιδανικά θα πρέπει να πίνουμε 6 έως 8 ποτήρια νερού ή υγιεινών υγρών ημέρα. Το νερό, το γάλα με χαμηλά λιπαρά και τα ποτά χωρίς ζάχαρη, συμπεριλαμβανομένου του τσαγιού και του καφέ, όλα μετρούν.

Μερικές συμβουλές για το νερό και τα ποτά που καταναλώνετε

Πίνετε άφθονο νερό
Το νερό είναι μια υγιεινή επιλογή για να ξεδιψάσετε ανά πάσα στιγμή. Δεν έχει θερμίδες και δεν περιέχει σάκχαρα που μπορούν να βλάψουν τα δόντια σας.

Το απλό τσάι, το τσάι με φρούτα και ο καφές (χωρίς προσθήκη ζάχαρης) μπορούν επίσης να είναι υγιεινά.

Αν δεν σας αρέσει η γεύση του απλού νερού, δοκιμάστε ανθρακούχο νερό ή προσθέστε μια φέτα λεμόνι ή λάιμ.

Ή ζεστάνετε το νερό και εγχύστε ένα φακελάκι τσαγιού, λίγο καφέ ή μια φέτα λεμόνι.

Πίνετε ημιαποβουτυρωμένο ή αποβουτυρωμένο γάλα
Το γάλα είναι μια καλή πηγή ασβεστίου, ένα μέταλλο που βοηθά στην οικοδόμηση και τη διατήρηση υγιών οστών. Το γάλα περιέχει επίσης πρωτεΐνες, βιταμίνες και άλλα μέταλλα και δεν προκαλεί τερηδόνα.

Για μια πιο υγιεινή επιλογή, επιλέξτε ημιαποβουτυρωμένο, 1% λιπαρά ή αποβουτυρωμένο γάλα.

Περιορίστε την πρόσληψη αρωματισμένων γάλακτων, μιλκσέικ, συμπυκνωμένου γάλακτος και ροφημάτων ενέργειας. Αυτά περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, η οποία είναι κακή για τα δόντια.

Το γάλα είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τα μικρά παιδιά. Θα πρέπει να πίνουν πλήρες γάλα μέχρι την ηλικία των 2 ετών γιατί μπορεί να μην λαμβάνουν τις θερμίδες που χρειάζονται από γάλατα με χαμηλά λιπαρά.

Το αγελαδινό γάλα δεν πρέπει να δίνεται ως ρόφημα μέχρι το μωρό να γίνει 1 έτους γιατί δεν περιέχει την ισορροπία των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται.

Από την ηλικία των 2 ετών, τα παιδιά μπορούν σταδιακά να μεταβούν στο ημιαποβουτυρωμένο γάλα ως κύριο ρόφημα, αρκεί να ακολουθούν μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή.

Ποτά για μωρά και μικρά παιδιά

Χυμοί φρούτων και smoothies
Οι χυμοί φρούτων και λαχανικών και τα smoothies περιέχουν μια ποικιλία από βιταμίνες και μέταλλα.

Ένα ποτήρι 150 ml χυμού φρούτων, χυμού λαχανικών ή smoothie χωρίς ζάχαρη μπορεί να μετρήσει ως το πολύ 1 μερίδα από τις συνιστώμενες 5 ημερήσιες μερίδες φρούτων και λαχανικών.

Με άλλα λόγια, περιορίστε την ποσότητα χυμού φρούτων, χυμού λαχανικών ή smoothie που έχετε σε όχι περισσότερο από ένα συνδυασμένο σύνολο 150 ml την ημέρα (1 μικρό ποτήρι).

Είναι καλύτερο να πίνετε χυμούς ή smoothies με ένα γεύμα γιατί αυτό βοηθά στη μείωση της βλάβης στα δόντια σας.

Ανθρακούχα ποτά και αρωματισμένα νερά

Τα ανθρακούχα ποτά και τα ροφήματα με χυμούς μπορεί να περιέχουν πολλή πρόσθετη ζάχαρη και πολύ λίγα θρεπτικά συστατικά, επομένως κρατήστε τα στο ελάχιστο. Τα παιδιά πρέπει να τα αποφεύγουν εντελώς.

Τα αρωματισμένα ποτά μπορούν επίσης να περιέχουν μια πολύ μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, γι’ αυτό ελέγξτε τις ετικέτες των τροφίμων πριν αγοράσετε.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη σημαίνει ότι ένα ποτό είναι επίσης υψηλό σε θερμίδες, γεγονός που μπορεί να συμβάλει στο να γίνετε υπέρβαροι.

Η μείωση αυτών των ροφημάτων είναι ένας καλός τρόπος για να μειώσετε τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνετε χωρίς να χάνετε καθόλου θρεπτικά συστατικά.

Ομοίως, το να κάνετε τα παιδιά να πίνουν λιγότερα ζαχαρούχα ποτά είναι ένας καλός τρόπος περιορισμού της ποσότητας ζάχαρης που καταναλώνουν.

Τα παιδιά που πίνουν πολλά ζαχαρούχα ποτά έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν υπέρβαρα.

Η προσθήκη ζάχαρης σε αυτά τα ποτά σημαίνει επίσης ότι μπορούν να βλάψουν τα δόντια.

Τα καλύτερα ποτά για να δώσετε στα παιδιά είναι το νερό και το γάλα.

Ροφήματα με καφεΐνη

Η καφεΐνη είναι διεγερτικό. Τα ποτά που περιέχουν καφεΐνη μπορούν προσωρινά να μας κάνουν να νιώθουμε περισσότερη εγρήγορση ή λιγότερη υπνηλία.

Η καφεΐνη επηρεάζει μερικούς ανθρώπους περισσότερο από άλλους και το αποτέλεσμα μπορεί να εξαρτάται από την ποσότητα καφεΐνης που καταναλώνετε συνήθως.

Οι έγκυες γυναίκες θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη καφεϊνούχων ποτών λόγω της περιεκτικότητας τους σε καφεΐνη.

Τα ποτά με καφεΐνη είναι επίσης ακατάλληλα για νήπια και μικρά παιδιά.

Εκείνα που περιέχουν υψηλές ποσότητες καφεΐνης περιλαμβάνουν το καφέ, το τσάι, την κόλα και τα ενεργειακά ποτά.

Τσάι και καφές

Είναι καλό να πίνετε τσάι και καφέ ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι τα ποτά με καφεΐνη μπορούν να κάνουν το σώμα να παράγει ούρα πιο γρήγορα.

Εάν έχετε ακράτεια ούρων, η μείωση της κατανάλωσης καφεΐνης με την αλλαγή σε τσάι και καφέ με χαμηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη, τσάι από φρούτα ή βότανα ή άλλα είδη ποτών μπορεί μερικές φορές να βοηθήσει.

Εάν πίνετε τσάι ή καφέ με ζάχαρη ή έχετε αρωματικά σιρόπια στα ροφήματα του καφέ σας, μπορεί άθελά σας να βλάψετε τα δόντια σας και να προσθέσετε επιπλέον θερμίδες στη διατροφή σας.

Πολλοί άνθρωποι που επιλέγουν να κόψουν τη ζάχαρη από τα ζεστά ροφήματά τους σύντομα συνηθίζουν τη γεύση.

Ενεργειακά ποτά και καφεΐνη

Τα ενεργειακά ποτά περιέχουν συχνά υψηλά επίπεδα καφεΐνης και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη (θερμίδες). Μπορεί επίσης να περιέχουν άλλα διεγερτικά, και μερικές φορές βιταμίνες και μέταλλα ή φυτικές ουσίες.

Τα επίπεδα καφεΐνης σε αυτά τα ποτά ποικίλλουν, αλλά συχνά υπάρχουν περίπου 80 mg καφεΐνης σε ένα μικρό κουτί των 250 ml.

Αυτό είναι το ίδιο με 2 κουτιά κόλα ή μια μικρή κούπα καφέ.

Καφεΐνη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Οι έγκυες γυναίκες δεν πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο από 200 mg καφεΐνης την ημέρα.

Ένα φλιτζάνι στιγμιαίου καφέ περιέχει περίπου 100 mg καφεΐνης.

Τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα τα μωρά να γεννηθούν με χαμηλό βάρος, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο προβλημάτων υγείας στη μετέπειτα ζωή.

Τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης μπορεί επίσης να προκαλέσουν αποβολή.

Article Categories:
Υγεία & Ομορφιά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Don't Miss! random posts ..

Eatforhealth