Eat4Health
Συνταγές από όλο τον κόσμο!

Τριμμένη φρυγανιά

Τριμμένη φρυγανιά
Eat4health

Η τριμμένη φρυγανιά ή γαλέτα είναι φρυγανιά που χρησιμοποιείται στο στάδιο του παναρίσματος ενός τροφίμου πριν το τηγάνισμα. Δηλαδή, το τρόφιμο αλευρώνεται, βουτιέται σε χτυπημένο αυγό και περνιέται από τριμμένη φρυγανιά. Μετά το τηγάνισμα, αφήνει μία τραγανή και γευστική κρούστα. Υπάρχουν συνταγές για παρασκευή γαλέτας από ψωμί ή παξιμάδια, αλλά διατίθεται και έτοιμη συσκευασμένη στα καταστήματα τροφίμων.

Χρήση σε συνταγές

Υποθέτω πως η πρώτη συνταγή που σας έρχεται στο μυαλό, η οποία να περιλαμβάνει τριμμένη φρυγανιά είναι τα μπιφτέκια, όπου αρκετοί έχετε αντικαταστήσει το ψωμί με αυτή. Βέβαια υπάρχουν αρκετές συνταγές στις οποίες η φρυγανιά είναι το συστατικό που θα δώσει το κάτι παραπάνω. Όχι μόνο σε επίπεδο γεύσης, αλλά και σε οπτικό επίπεδο. Η μητέρα μου για παράδειγμα, συνηθίζει να ρίχνει τριμμένη φρυγανιά πάνω από το παστίτσιο και τα κανελόνια, καθώς δημιουργεί μία καφε-χρυσίζουσα επιφάνεια. Ταυτόχρονα είναι και πολύ τραγανή! Συνηθίζεται επίσης στις ογκρατέν συνταγές, όπως οι πατάτες και το κουνουπίδι ογκρατέν. Καθώς και στο πανάρισμα ψαριού, κοτόπουλου και κρέατος, για να δημιουργήσει την υπέροχη τραγανή κρούστα. Κάποιοι το χρησιμοποιούν ακόμα και για την παρασκευή γλυκών.

Διατροφικη αφια φρυγανιας

Η διατροφική αξία της φρυγανιάς εξαρτάται από το ψωμί από το οποίο προέρχεται (σταρένιο, σίκαλης, ολικής, πολύσπορο κλπ). Το κύριο συστατικό είναι το αλεύρι, συνεπώς ως προς τα μακροθρεπτικά συστατικά. Μία φρυγανιά περιέχει 60-70% υδατάνθρακες, 11-16% πρωτεΐνη και 6-8% λιπαρά.

Η καθημερινή μας διατροφή συστήνεται να αποτελείται κατά 50-55% από υδατάνθρακες και ότι το κύριο καύσιμο του σώματος και του εγκεφάλου είναι ο υδατάνθρακας. Η φρυγανιά είναι ένα τρόφιμο που μπορεί να ενσωματωθεί στην καθημερινή μας διατροφή για να συμβάλει στην ενέργειά μας!

Ως προς τα μικροθρεπτικά συστατικά, η φρυγανιά περιέχει βιταμίνη Κ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως η θειαμίνη, η ριβοφλαβίνη, η νιασίνη, το φυλλικό οξύ και η χολίνη. Επίσης και ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, νάτριο και σελήνιο. Καθώς η φρυγανιά ουσιαστικά αποτελεί φρυγανισμένο ψωμί το οποίο έχει αφυδατωθεί, περιέχει αρκετά λιγότερο νερό σε σχέση με το αρχικό τρόφιμο. Ως εκ τούτου, θα παρατηρήσετε πως εάν φρυγανίσετε εσείς στο σπίτι ψωμί, η φρυγανιά που θα προκύψει θα έχει μικρότερο βάρος από τη φέτα ψωμί από την οποία προήλθε.

Πηγή: Wikipedia

Article Categories:
Διάφορα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Don't Miss! random posts ..

Eatforhealth