Eat4Health
Συνταγές από όλο τον κόσμο!

Φαγόπυρο

  • Eat4health
  • on 27 Δεκεμβρίου 2022
  • Likes!
Φαγόπυρο
Eat4health

Τι είναι το φαγόπυρο

Το φαγόπυρο (ή αλλιώς το μαύρο σιτάρι) είναι ένα ψευδοδημητριακό, του οποίου οι σπόροι μοιάζουν αρκετά με τους σπόρους των σιτηρών. Υπάρχουν δυο βασικά είδη που μπορείτε να συναντήσετε: το γλυκό φαγόπυρο (Fagopyrum esculentum) και το πικρό φαγόπυρο (Fagopyrum tataricum).

Είναι ένα τρόφιμο που έχει προέλθει από την Ανατολή και είναι ιδιαίτερα γνωστό σε χώρες όπως η Κορέα, η Κίνα, η Ιαπωνία, κτλ, όπου καταναλώνεται πολύ το αλεύρι φαγόπυρου σε μορφή ζυμαρικών. Η διατροφική του αξία και οι ευεργετικές ιδιότητες του το έχουν κάνει τόσο διαδεδομένο και στις υπόλοιπες δυτικές χώρες, ως εκ τούτου και στην ελληνική κουζίνα.

Φαγόπυρο και οφέλη για την υγεία

Στον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε αναλυτικά τη διατροφική αξία του – Φαγόπυρο ιδιότητες:

Διατροφική αξία του φαγόπυρου / 100g
Ενέργεια343kcal
Συνολικό λίπος3.4g
Κορεσμένα λιπαρά0.7g
Νάτριο1.0mg
Υδατάνθρακες72g
Εκ των οποίων σάκχαρα0
Φυτικές ίνες10g
Πρωτεΐνες13g
Ασβέστιο18mg
Σίδηρος2.2mg
Κάλιο460mg

Το φαγόπυρο μπορεί να αποτελέσει εξαιρετική πηγή ασβεστίου, καλίου, φυτικών ινών με πολλά οφέλη στην υγεία, στην απώλεια βάρους, καθώς και στην αντιμετώπιση της υψηλής χοληστερόλης και παθήσεις της καρδιάς. Λόγω της υψηλής διατροφικής αξίας, το φαγόπυρο μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση λιπιδίων στο αίμα, μειώνοντας τις πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις.

Πέρα από τη θρεπτική αξία του, περιέχει ένα συστατικό – τη ρουτίνη – η οποία είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό. Η ρουτίνη αποτρέπει το σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση.

Αποτελεί μια εναλλακτική μορφή πηγή πρωτεϊνών, το οποίο το καθιστά μια εκπληκτική επιλογή για χορτοφάγους και vegan. Το άμυλο που περιέχει είναι ένα εξαιρετικό υποκατάστατο λιπαρών στα επεξεργασμένα τρόφιμα. Δεν προκαλεί αλλεργίες και διευκολύνει την πέψη.

Το αλεύρι από φαγόπυρο χρησιμοποιείται αρκετά από όσους έχουν δυσανεξία στη γλουτένη (κυρίως ως ψωμί με φαγόπυρο)

Φαγόπυρο και επίπεδα σακχάρου

Μελέτες έχουν δείξει ότι το φαγόπυρο συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Συγκεκριμένα παρατηρήθηκε μείωση του σακχάρου σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, καθώς το φαγόπυρο έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη αλλά παράλληλα περιέχει και ινοσιτόλη – η οποία αυξάνει την ευαισθησία των κυττάρων στην ινσουλίνη.

Δίαιτα με φαγόπυρο

Η συχνή κατανάλωση του φαγόπυρου ως μέρος της διατροφής σας μπορεί να σας βοηθήσει στην απώλεια κιλών καθώς μειώνει την κατακράτηση υγρών, το φούσκωμα και συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού. Παράλληλα, αποτελεί ένα καταπληκτικό super food του οποίου η καλλιέργεια δεν απαιτεί πολλά φυτοφάρμακα και χημικές ουσίες.

Για μια ιδανική δίαιτα, καταναλώνουμε ως κύρια τροφή για άμεση απώλεια βάρους περίπου 10-14 ημέρες. Για κάθε 1 ποτήρι φαγόπυρου, θα πρέπει να καταναλώνουμε 2 λίτρα νερό την ημέρα – όχι κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Συνδυάστε το με σπόρους τσία, ξηρούς καρπούς, σιρόπι σφενδάμου και τσάι ή καφέ. Παράλληλα, μπορούμε να καταναλώνουμε 1 λίτρο κεφίρ την ημέρα, μισή με μία ώρα πριν το κύριο γεύμα. Αποφεύγουμε την κατανάλωση αλκοόλ.

Φαγόπυρο και σε ποιες μορφές έχει

Μπορούμε να βρούμε το φαγόπυρο σε διάφορες μορφές, σε διάφορα μαγαζιά με βιολογικά προϊόντα, σουπερμάρκετ και online eshop. Θα βρείτε τους σπόρους του ωμούς ή ψημένους, ολόκληρους, αλεσμένους, σε μορφή αλευριού, νιφάδων, αλλά θα το συναντήσετε και σε προϊόντα όπως ζυμαρικά, μπισκότα, noodles, δημητριακά, κτλ.

Τέλος, υπάρχουν προϊόντα τα οποία περιέχουν φαγόπυρο όπως τσάι, ουίσκι, μπύρα αλλά και το ιαπωνικό ποτό shōchū.

Συνταγές με φαγόπυρο

Δοκιμάστε αυτό το super food για τη τέλεια εμπειρία food chemistry, είτε πρόκειται για δική σας απόλαυση είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι. Δείτε τις παρακάτω συνταγές και απολαύστε νέες λιχουδιές!

σαλάτα με φαγόρυπο φούρνο στους

Σαλάτα με αβοκάντο με σουσάμι και νουντλς soba

προθερμασμένο φούρνο

Κοτόπουλο με νουντλς, λαχανικά και σάλτσα hoisin

Παράλληλες ονομασίες, είδη και συνταγές με φαγόπυρο: fagopyrum esculentum moench, buckwheat fagopyrum esculentum, buckwheat fagopyrum, esculentum moench, tartary buckwheat, buckwheat fagopyrum esculentum moench


Ακολουθήστε το Eatforhealth και ενημερωθείτε για τη διατροφή σας από τα πιο δημοφιλή άρθρα

Article Categories:
Διάφορα

Comments are closed.

Don't Miss! random posts ..