Eat4Health
Συνταγές από όλο τον κόσμο!

Γάλα καρύδας

Γάλα καρύδας
Eat4health

Το γάλα καρύδας είναι ένα αδιαφανές, γαλακτώδες λευκό υγρό που εξάγεται από τον τριμμένο πολτό ώριμων καρύδων. Το γάλα αυτό έχει παχιά σύσταση και πλούσια, κρεμώδη υφή. Η πλούσια γεύση του γάλακτος καρύδας οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά του σε λιπαρά.

Είναι ένα παραδοσιακό προϊόν που χρησιμοποιείται στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ωκεανία, στη Νότια Ασία και στην Ανατολική Αφρική. Χρησιμοποιείται επίσης για μαγείρεμα στην Καραϊβική, στην τροπική Λατινική Αμερική και στη Δυτική Αφρική, όπου οι καρύδες εισήχθησαν κατά την αποικιακή εποχή.

Διαφοροποιείται σε υποτύπους με βάση την περιεκτικότητά του σε λιπαρά. Έτσι υπάρχει η κρέμα καρύδας με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε λίπος (>20%), το γάλα καρύδας με λίπος 5-20%, και το αποβουτυρωμένο γάλα καρύδας με μικρή ποσότητα λίπους (0-1.5%).

 Αυτή η ορολογία δεν ακολουθείται πάντα στο εμπορικό γάλα καρύδας που πωλείται στις δυτικές χώρες.  Είναι το τρίτο πιο δημοφιλές ρόφημα φυτικής προέλευσης μετά το γάλα αμυγδάλου και το γάλα σόγιας, αντίστοιχα.

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή υποκατάστατων γάλακτος ( ροφήματα γάλακτος καρύδας). Αυτά τα προϊόντα δεν πρέπει να συγχέονται με τα προϊόντα γάλακτος καρύδας που χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα. Tα συγκεκριμένα είναι πιο πηχτά και άγλυκα και συνήθως βρίσκονται σε κονσέρβες.

Θρεπτικά συστατικά

Μια μερίδα (ένα φλυτζάνι ή περίπου 240 mL) κονσερβοποιημένο ωμό γάλα καρύδας περιέχει 445 θερμίδες και 48 γρ. λίπους, εκ των οποίων τα 43 γρ. κορεσμένα.

Πρόσφατα, οι παραγωγοί άρχισαν να προσφέρουν «ρόφημα γάλακτος καρύδας». Πρόκειται για γάλα καρύδας που έχει αραιωθεί με νερό, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές που επιδιώκουν να το πίνουν πιο συχνά.

Ενώ αυτός ο τύπος αραιωμένου γάλακτος καρύδας έχει πολύ λιγότερες θερμίδες και πολύ λιγότερο λίπος, έχει επίσης πολύ λίγη πρωτεΐνη – λιγότερο από 1 γρ. ανά φλυτζάνι. Αυτή η έκδοση  βρίσκεται συνήθως σε χαρτόκουτα και όχι σε κονσέρβες.

Είτε συμπυκνωμένο είτε αραιωμένο, περιέχει τριγλυκερίδια μέσης αλύσου και σχετικά υψηλή ποσότητα καλίου.

Εάν είναι ενισχυμένο, μπορεί να χρησιμεύσει ως καλή πηγή βιταμίνης D και μπορεί επίσης να παρέχει έως και 50% περισσότερο ασβέστιο από το γάλα αγελάδας. Επιπλέον, περιέχει φυτικές ίνες και σίδηρο, δύο αξιοσημείωτες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το αγελαδινό γάλα.

Πηγή: Wikipedia

Article Categories:
Γαλακτοκομικά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Don't Miss! random posts ..

Eatforhealth