Eat4Health
Συνταγές από όλο τον κόσμο!

Σόδα

Σόδα
Eat4health

Η σόδα ουσιαστικά είναι το καθαρό ή μεταλλικό νερό στο οποίο έχει προστεθεί αέριο διοξείδιο του άνθρακα υπό πίεση. Έχοντας ως αποτέλεσμα την παραγωγή ενός αφρώδους ποτού που είναι επίσης γνωστό ως ανθρακούχο  και αεριούχο νερό. Ορισμένα από αυτά έχουν πρόσθετα, όπως γλυκαντικά ή αρώματα φρούτων, αλλά το απλό ανθρακούχο νερό αποτελείται κυρίως από νερό και διοξείδιο του άνθρακα χωρίς άλλα πρόσθετα.

Για το λόγο αυτό, το ανθρακούχο νερό θεωρείται υγιεινό σε σύγκριση με τα αναψυκτικά και η κατανάλωσή του αυξάνεται. Επιπλέον, δεν θα πρέπει να συγχέεται η σόδα  με το φυσικό μεταλλικό  ανθρακούχο νερό και το τόνικ καθώς αποτελούν διαφορετικές κατηγορίες.

Το φυσικό μεταλλικό ανθρακούχο νερό, λαμβάνεται κατευθείαν από φυσική πηγή, περιέχοντας μεταλλικά και θειούχα συστατικά. Το τόνικ αποτελεί μία κατηγορία ανθρακούχου νερού που περιλαμβάνει την κινίνη, προσδίδοντας την πικρή γεύση.

Σόδα και υγεία των δοντιών

Το σμάλτο είναι η σκληρή εξωτερική επιφάνεια του δοντιού. Αν και είναι πιο σκληρή από οποιαδήποτε άλλη ουσία του οργανισμού, σταδιακά μπορεί να φθαρεί και να αφήσει εκτεθειμένη την οδοντίνη. Aυτό οδηγεί στην οδοντική ευαισθησία. Η διάβρωση του σμάλτου είναι πιθανό να προκληθεί διατροφικά τουλάχιστον από την κατανάλωση όξινων τροφίμων και ποτών με την πάροδο του χρόνου.

Τα περισσότερα ανθρακούχα νερά έχουν PH 7,8. Ενώ έχει βρεθεί, ότι κάποια ανθρακούχα νερά έχουν PH 5,5 το οποίο τα καθιστά όξινα. Σε έρευνα που έγινε βρέθηκε ότι το ανθρακούχο νερό είναι πιθανό να προκαλέσει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία των δοντιών και συγκεκριμένα στο σμάλτο.

Η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι η κατανάλωση ανθρακούχου νερού παρουσία ιόντων ασβεστίου είναι πιθανό να προκαλέσει τις συγκεκριμένες επιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αυτό θα επέλθει ύστερα από χρόνια και συνεχή κατανάλωση ανθρακούχου νερού με ιόντα ασβεστίου.

Σόδα και ενυδάτωση

Υπάρχουν αρκετές αναφορές σχετικά με την ενυδάτωση και την κατανάλωση σόδας. Το ανθρακούχο νερό δεν προκαλεί  αφυδάτωση. Αντίθετα βοηθάει στην ενυδάτωση του οργανισμού και συστήνεται εξίσου όπως η κατανάλωση του νερού.

Η διαφορά τους είναι ότι το ανθρακούχο περιέχει το διοξείδιο του άνθρακα το οποίο το κάνει αφρώδες.  Ουσιαστικά, η κατανάλωση των αναψυκτικών  που περιέχουν σάκχαρα (όπως γλυκόζη και φρουκτόζη) είναι εκείνη που δεν βοηθάει στην ενυδάτωση του οργανισμού.

Πηγή: medNutricion

Article Categories:
Ποτά

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Don't Miss! random posts ..

Eatforhealth